06:40 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع بورسی

یک هفته با صنایع بورسی
نماد برتر- بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، با رشد ۲ درصدی شاخص کل همراه شد تا بعد از ۴ هفته نزول متوالی، شاهد افزایش ارتفاع نماگر اصلی بازار سهام باشیم.
رویداد مهم برای بورس با واگذاری قیمت گذاری دستوری به شرکت ها و تشکل ها
نماد برتر- وزیر صنعت در رویدادی مهم برای صنایع بورسی از تمایل برای بازگشت واگذاری اموری نظیر قیمت‌گذاری به شرکت ها و تشکل‌ها خبر داد.
انتظار سرمایه‌گذاران برای ثبات در قیمت دلار / محرک‌های بازار کدامند؟
نماد برتر- به گفته حسن قاسمی، اگر چشم‌انداز کوتاه مدتی از قیمت دلار برای بازارسرمایه مشخص شود و همچنین موضوع بودجه دولت تعیین و تکلیف شود، محرک‌های لازم برای حرکت بازار فراهم خواهد شد؛ زیرا ممکن است دولت برای تامین بودجه خود مجبور شود از بانک مرکزی استقراض کند، یا به فروش دارایی‌های خود مانند سهام بپردازد. بنابراین، برآوردی که از میزان بودجه دولت و روش تامین آن خواهیم داشت بر روی بازار سهام تاثیر میگذارد.
بورس و تعادل نسبی در روزهای پایانی
نماد برتر- در دو ماه باقی مانده از سال ۹۹ پیش بینی می شود حرکت منفی و مثبت شاخص های بورسی به صورت متعادل باشد و تا پایان سال صعود و فرودهایی را که در فصل تابستان و پاییز پشت سر گذاشتیم، دیگر تجربه نکنیم.
حمله تند وزیر صنعت به وزیر اقتصاد ، بورس کالا ، فولاد سازان + یک ادعا
نماد برتر-وزیر صنعت، دست به حمله تند و تیز به وزیر اقتصاد، بورس کالا ، فولادسازان مخصوصا فولادمبارکه زد و گفت: فولادسازان با گران فروشی،۶۰ هزار میلیارد تومان سود کردند که معلوم نیست کجا هزینه شده است ؟
بازگشت رونق به بورس با واکسن کرونا
نماد برتر- یکی از عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه به نتیجه رسیدن واکسیناسیون برای ویروس کرونا است؛ زیرا اگر در این زمینه به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم، میزان تجارت و صادرات و واردات در کشور با رونق همراه خواهد بود و این رونق ، موجب افزایش تولید نیز خواهد شد.
عملکرد فروش مقداری شرکت ها فراتر از انتظار / پتانسیل رشد صنایع بورسی فراهم است
نماد برتر- مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، وضعیت فروش مقداری شرکت ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی گزارش های شش ماهه نشان از وضعیت مناسب فروش مقداری شرکت ها دارد و در تعدادی از صنایع ، عملکردها فراتر از حد انتظار بوده است.
کفه ترازوی خرید به سمت سهامداران حقیقی یا حقوقی ؟
نماد برتر- بررسی روند خرید و فروش های سهامداران بورسی در دومین ماه پاییز، نشان از سبقت بازیگران عمده در سمت خرید سهام دارد. به طوری که در این ماه حقوقی ها با حمایت قابل توجه خود و جمع آوری سهام توانستند بیش از ۵هزار میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی خود منتقل کنند.
گزینه جایگزین افزایش سود، هدایت سرمایه ها به بورس است
نماد برتر- معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تأمین سرمایه امید، گزارش های شش ماهه شرکت ها را جذاب و فراتر از انتظار تحلیلگران توصیف کرد.
سیگنال مثبتی که دولت به بورس سبز داد / نیاز به خوش بینی سهامداران حقیقی
نماد برتر- عضو کمیسیون برنامه بودجه اعلام کرد: فروش۳۰ هزار میلیاردتومان از پالایشگاه ها، بانک‌ها و بیمه‌ها و دیگر صنایع برای تامین کالاهای اساسی ، سیگنال مثبت دولت به بازارسرمایه بوده و بورس سبز می شود.
ادامه خریدهای پرحجم سهامداران حقوقی
نماد برتر- سهامداران عمده همچنان به خریدهای خود ادامه دادند و هفته منتهی به ۲۱ آبان ماه را با انتقال بیش از ۲.۵هزار میلیارد تومان به پرتفوی خود سپری کردند.
تحلیل ۱۶ کارشناس از نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس ایران و اقبال صنایع
نماد برتر- ۱۶ کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر نتیجه میان و بلند مدت انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران و اقبال صنایع بورسی ، نکاتی ارائه کردند.
تمام صنایع بورسی پتانسیل رشد بلندمدت دارند
نماد برتر- رشد و کاهش بازار و صنایع آن به دلایل مختلفی محقق می شود که تحلیل میزان تاثیرگذاری آن برای هر صنعت و شرکت متفاوت خواهد بود. با فرض ثبات شرایط فعلی، به نظر می رسد تمامی صنایع بورسی پتانسیل رشد را در بلندمدت خواهند داشت.
ارزش بورس تهران 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافت
نماد برتر- با وجود تناقضات حاکم بر بازار سهام، اما همچنان برخی تحلیل ها نشان میدهد که جریان امنی برای سودآوری سهامداران در بورس و فرابورس مطرح میشود.
تبعات تحریم بانک های ایرانی بر صنایع بورسی و غیر بورسی
نماد برتر- دو کارشناس اثر تحریم بانک های ایرانی بر صنایع بورسی و غیر بورسی ، صادرات و واردات ایران را تحلیل کردند .